تصویر برند واقعی با بررسی فضای مجازی

مارکتینگ لایف‌وب لینکدین نویسنده 6 ماه پیش زمان مطالعه : ۲:۵۲ ۰ ۰
#
آموزش
#
فناوری
#
کسب و کار
#
فضای مجازی

تصویر برند را می توان به عنوان یک مجموعه منحصربه‌فرد از ارتباط بین ذهنیت مشتریان هدف تعریف کرد. حاکی از آن است که نام تجاری در حال حاضر چه ویژگی‌هایی دارد. این مجموعه‌ای از باورها در مورد یک نام تجاری خاص است. بنابراین تصویر واقعی برند آن چیزیست که مشتری می گوید و نباید آن را داخل سازمان جست.

نقش تصویر برند در حفظ یک برند

تصویری که از برند در ذهن مشتریان نقش می‌بندد از بنیان‌های شکل‌گیری وفاداری به آن و عامل حفظ مشتریان است. برای اینکه بتوانید در ارتباطی موثر توجه کاربران را نسبت به خود جلب کنید، باید یک تصویر برند قوی داشته باشید.

تصویر برند چیست؟

تصویر برند در حقیقت، درک مشتری از کسب و کارتان، براساس تعاملات آن‌ها با شما است. تصویر برند در طول زمان تکامل می‌یابد و لزوما شامل خرید توسط یک مشتری یا استفاده از محصولات یا خدمات شما نخواهد بود.

چگونه تصویر برند را در بین مخاطبان بدست آوریم؟

از آنجایی که مشتریان نظرات متفاوتی نسبت به برند شما خواهند داشت، باید تمام تلاش‌تان را بکنید تا تصویری پایدار از برندتان حفظ کنید. برای ایجاد و حفظ یک تصویر برند ماندگار باید اول از دیدگاه مشتریان نسبت به خود آگاه باشید.

لایف‌وب با ارائه "تصویر برند"، کلان‌داده‌های تولید شده در شبکه‌های اجتماعی و اخبار را نسبت به یک برند، استخراج و تحلیل کرده تا اطلاعات سودمندی درباره رفتار مشتری، انتظارات و درخواست‌های وی، همچنین نقاط قوت و ضعف کسب وکارها را فراهم سازد و درنهایت منجر به تدوین استراتژی‌های بازاریابی بهتری برای شرکت و سازمان موردنظر خواهد شد.

برای بدست آوردن این تصویر برند از طریق پر کردن فرم تماس در صفحه تماس با لایف وب اقدام نمایید.

 

 

 

 

تصویر برند در شبکه های اجتماعی چگونه دنبال می شود؟ابر هشتگ در شبکه های اجتماعی و تصویر برند

1.ابر هشتگ

بیشترین هشتگ های استفاده شده در پست های مربوط به یک موضوع و یا شخص.

این بررسی نشان می دهد که در تلگرام، اینستاگرام و یا توییتر چه هشتگ هایی بیشترین تکرار را داشته اند و ترندهای هشتگی این شبکه های اجتماعی چه بوده است. ابر هشتگ می تواند با نمایش خاص خود اطلاعات سریعی از میزان تکرار هر هشتگ در مقایسه با باقی هشتگ ها نمایش دهد.

این نمایش می تواند به سرعت تصمیم گیری یک مدیر کمک نماید.


پست های برتر برای بررسی تصویر برند

2. پست های برتر

کدام پست ها بازخورد بیشتری داشته اند؟ (لایک، بازنشر، بازدید و ...)

بررسی پست های برتر می تواند نمایشگر بازخورد جامعه در مورد یک موضوع باشد. پست برتر با سنجش معیارهایی ،که غالبا دیجیتال مارکترها آن ها را نرخ انگیج و یا نرخ درگیر سازی می نامند، سنجیده می شود. درواقع زمانی که Engagement یک پست را بررسی می کنیم می توانیم معیاری از سلیقه و میزان مشارکت کاربران در هر پست را داشته باشیم.


آمار کلی در اندازه گیری تصویر برند در شبکه های اجتماعی

3. آمار کلی

شامل تعداد پست ها، بازنشرها، لایک ها و کامنت ها است.

بررسی جامع یک پیج یا مخاطب می تواند شناخت کاملی از نوع برخورد و رفتار و هم چنین بازخورد محتوای شما نسبت به دیگر پست ها مطالب به شما بدهد.


 

 

 

 

 

4. رویکرد

تعییت نظر کیفی کاربران درمورد موضوع چیست؟ مثبت، منفی ویا خنثی

یکی از سنجش های بسیار کاربردی در تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی رویکرد مخاطبان است. فرض کنید درمورد یک برند در طی 4 سال، 50.000.000 پست و نظر در بسترهای مختلف ایجاد شده باشد. اگر بتوان با هوش مصنوعی رویکرد این تعداد داده را مشخص کرد، به دیتایی بسیار ارزشمند دست خواهید یافت که به شما نشان می دهد برند شما و دید مخاطبان به شما به چه شکلی در فضای مجازی مورد بحث قرار می گیرد.

جمع آوری این دیتای عظیم در طی سال ها و بررسی با هوش مصنوعی داخلی که زبان فارسی را بدرستی پیش بینی کند، نیاز به تجربه، تیم فنی قوی و نیروهایی با دانش علمی بالا دارد.

حتما خدمت بررسی رویکرد لایف وب را درمورد برند خود و رقبا را استفاده کنید تا بتوانید به نتایج شگفت انگیزی دست یابید.


بررسی نمودار روند انتشار محتوا در فضای مجازی و سوشال5. نمودار خط روند انتشار

میزان محتوای منتشر شده در دوره های زمانی روزانه، ماهانه، سالانه و ...

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد سایت شوید.