روند آماده سازی گزارشات تحلیلی از داده ها

مارکتینگ لایف‌وب لینکدین نویسنده 7 ماه پیش زمان مطالعه : ۱:۵۱ ۰ ۱
#
آموزش

نیاز به تحلیل داده یکی از رو به رشد ترین موارد در بازاریابی داده محور، جامعه شناسی، موارد امنیتی، اجتماعی و تصمیم ساز برای حکومت هاست. پس ایجاد یک ساختار درست از پایه ای ترین مراحل باید درست و حساب شده ایجاد شود. از اولین قدم که انتخاب درست داده ها تا پردازش و تحلیل داده.

جمع آوری و ذخیره سازی داده‌ها

روبات های هوشمند لایف وب به نحوی طراحی گردیده‌اند که روزانه و به صورت لحظه ای دادههای موجود در بسترهای مختلف فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را جمع آوری و در پایگاه داده ذخیره می کنند.

نرمال‌سازی و تحلیل داده‌ها توسط ماشین

بعد از جمع آوری، سامانه های هوشمند، داده ها را مرتب سازی، دسته بندی و پردازش کرده و آنها را به اطلاعاتی طبقه بندی شده و دقیق با قابلیت بررسی علمی تبدیل می نمایند. این داده‌ها در سامانه تحلیلگر لایف‌وب قابل دسترسی بوده و تحلیل‌های آماری این داده‌ها به شکل نمودارهای مصور نمایش داده می‌شود.

جمع آوری و نرمال سازی داده

استخراج داده‌های مرتبط از طریق کلیدواژه

برای آماده سازی گزارشات تحلیلی در یک یا چند موضوع، ابتدا استخراج کلید واژه‌‌ها و هشتگ‌های مرتبط با موضوع گزارش انجام شده و داده‌های مرتبط از سامانه دریافت می گردد. مرحله بعد فهم داده و بررسی داده است که شامل مراحل تعیین کیفیت داده و پاکسازی داده های غیرمرتبط می شود.

تحلیل‌های آماری و توصیفی محتواها و کاربران در هر بستر

در مرحله بعد با کمک نمودارهای توصیفی سامانه تحلیلگر و همچنین کارشناسی داده‌ها توسط کارشناسان تحلیلی، آمار و اطلاعات مربوط به موضوع استخراج می‌گردد.

از جمله تحلیل‌های آماری و توصیفی در گزارشات می‌توان به آمار کلی محتوا در هر بستر( شامل تعداد محتوا، میزان لایک، میزان بازنشر، تعداد کامنت ها، میزان بازدید) ، بررسی محتواهای محبوب و پربازدید، معرفی کاربران فعال (تولیدکنندگان و منتشرکنندگان اصلی محتوا) و تأثیرگذار در موضوع، نمودارهای خط زمانی محتوا و فراوانی هشتگ ها، اشخاص، سازمان‌ها، رویدادها و... اشاره کرد.

استخراج و تحلیل آماری داده

تحلیل‌ کیفی موضوعات مطرح شده و رویکرد محتواها

در این بخش، کارشناسان تحلیل داده با بررسی محتواها با روش تحلیل مضمون، مضامین اصلی و فرعی مربوط به موضوع را استخراج می کنند. به گونه‌ای که ابتدا داده های مرتبط از طریق نمونه گیری با فرمول آماری برای تحلیل و کدگذاری انتخاب شده و سپس توسط نیروی تحلیلگر انسانی طبقه بندی و کد گذاری می شوند. همچنین با مطالعه محتواها و تشخیص احساسات مثبت یا منفی محتواها، رویکرد رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی در خصوص موضوع را درمی یابند.

نهایی سازی گزارش و ارائه تحلیل پایانی

و در نهایت با بررسی‌های آماری و تحلیلی انجام گرفته، گزارش توسط تحلیلگران، تدوین شده و تحلیل هایی جامع، عمیق و راهگشا جهت پاسخ به پرسش های مطرح شده ارائه می‌گردد.

 

تحلیل کیفی و نهایی سازی داده

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد سایت شوید.