تحلیل و بررسی نتایج پیش‌بینی انتخابات از طریق داده‌کاوی شبکه‌های اجتماعی

تحلیل داده لایف‌وب لینکدین نویسنده 4 ماه پیش زمان مطالعه : ۰۰:۵۸ ۰ ۰
#
رسانه
#
علمی
#
آموزش
#
فضای مجازی

در این فایل ابتدا مقاله کوتاهی در خصوص استفاده از داده‌های شبکه‌های اجتماعی در پیش‌بینی نتایج انتخابات (روش‌ها، مقتضیات و چالش‌ها) در اختیار علاقمندان به حوزه علوم محاسباتی اجتماعی قرار گرفته و در بخش دوم به کارشناسی و تحلیل نتایج پیش‌بینی انتخابات 1400 از طریق افکارسنجی فضای مجازی پرداخته شده است.

علوم اجتماعی محاسباتی یک رشته میان رشته‌ای است که با استفاده از تکنیک‌های محاسباتی بر روی داده‌‌‌‌‌‌‌های سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، نظریه‌های رفتار انسان را پیش می‌برد. یکی از بسترهای مهم در استفاده از ظرفیت علوم اجتماعی محاسباتی، استفاده از داده‌های فضای مجازی در راستای شناخت افکار، ذائقه‌ها و نگرش‌های اجتماعی و سیاسی است. پیش‌بینی انتخابات به عنوان یکی از مهمترین رخدادهای سیاسی در کشور با استفاده از این ظرفیت قابل انجام بوده در بسیاری از کشورها تجربه شده است.

مقاله‌ی کوتاه پیش رو به بررسی این تجربیات، و چالش‌ها و مقتضیات روش‌های پیش‌بینی انتخابات بر اساس داده‌کاوی فضای مجازی می‌پردازد. سه شیوه تجزیه و تحلیل حجمی، تجزیه و تحلیل احساس و تجزیه و تحلیل شبکه، روش‌های نامبرده در این پژوهش هستند. همچنین چهار متغیر زمینه‌ای که ممکن است بر قدرتِ تبیینی شبکه‌های اجتماعی اثرگذار باشد، نیز در این مقاله معرفی شده است.

در بخش دوم فایل، به بررسی و تحلیل نتیجه پیش‌بینی انتخابات 1400 از طریق افکارسنجی فضای مجازی پرداخته‌ایم. مشکل عدم دسترسی برخی افراد به شبکه‌های اجتماعی و ضریب نفوذ اینترنت به عنوان یکی از چالش‌های پیش روی شرکت‌های داده‌کاوی برای پیش‌بینی انتخابات، مورد بررسی قرار گرفته است.

گزارش کامل این تحلیل را در لینک زیر بخوانید:

https://api.lifeweb.ir/predict1400.pdf

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد سایت شوید.