تحلیل شبکه های اجتماعی

1397/07/23

هر شبکه‌های اجتماعی متشکل از گروه‌هایی از کاربرانی است که با یکدیگر در ارتباط هستند، یکدیگر را دنبال کرده، مطالب مشابهی به اشتراک گذاشته و یا مستقیما از یکدیگر حمایت می‌کنند. از سوی دیگر، موج‌های مختلف خبری و رسانه‌ای حاصل از رخدادهای مختلف بطور گسترده در فضای شبکه های اجتماعی پوشش داده شده و تاثیرات مستقیم بر روند اتفاقات در دنیای حقیقی بر جای می‌گذارند.

 

 

کاربران و موج‌های شکل گرفته در شبکه‌های اجتماعی را می‌توان از منظرهای گوناگونی تحلیل کرد. یکی از نخستین انواع تحلیل، بررسی موضوعات و محورهای غالب مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی است.

در مدل دیگر تحلیل شبکه‌های اجتماعی، با استفاده از مدل گراف کاربران و گروه‌های عضو آن را گره‌ها و وابستگی‌های بین آنها را یال‌های بین گره‌ها را تشکیل می‌دهند. هرچند با افزایش گره‌ها و یال‌ها شبکه هم پیچیده‌تر شده و تحلیل آن بصورت دستی امکان‌پذیر نخواهد بود، این کار با استفاده از نرم افزارهای ویژه آنالیز شبکه امکان پذیر است. گزارش لایف وب از کاربران فعال در انتخابات سال 96 از نمونه گزارش‌هایی است که در میان رسانه‌ها بازتاب قابل ملاحظه‌ای داشته است.

برای دریافت نمونه کارها یا اطلاعات بیشتر درباره راهکار «تحلیل شبکه های اجتماعی» می‌توانید با شماره 40884716 - 021 تماس حاصل فرموده یا ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.