برگزاری همایش روز رسانه‎های اجتماعی توسط شرکت لایف‎وب

برگزاری همایش روز رسانه‎های اجتماعی توسط شرکت لایف‎وب

همایش روز رسانه‎های اجتماعی در تاریخ ۱۰ تیر ۱۳۹۱ همزمان با روز جهانی رسانه‎های اجتماعی به همت شرکت لایف‎وب و جامعه پژوهشگران رسانه‎های اجتماعی ایران در محل پژوهشگاه هنر و معماری برگزار گردید.

هدف اصلی همایش روز رسانه‎های اجتماعی «تبدیل علمی تهدید‎های رسانه‎های اجتماعی به فرصت‎ها» انتخاب شد. همچنین موارد زیر از دیگر اهداف برگزاری این همایش بود:

_ ایجاد و گسترش ارتباطات واقعی در فضای آنلاین؛

_ تولید محتوای علمی و بومی در حوزه رسانه‎های اجتماعی؛

_ ارتباط پویا و مفید بین پژوهشگران، مردم و دانشگاه‎ها؛

_ ارایه جدید ترین پژوهش‎های بومی در حوزه رسانه‎ها و شبکه‎های اجتماعی؛

_ اشتراک گذاری ایده‎های جدید در حوزۀ رسانه‎های اجتماعی.

این همایش در نظر داشت ظرفیت‎های بالقوه‎ای که در رسانه‎های اجتماعی نهفته است را شناسایی کند و در بخش‎های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فرصت‎های جدیدی را در جهت دستیابی به تحقق افق ایران ۱۴۰۴ فراهم نماید. برگزاری این همایش فرصت مناسبی بود برای آنکه همزمان با روز جهانی رسانه‎های اجتماعی، صاحبنظران، اندیشمندان و کاربران این رسانه‎های نوین گرهم آمده و ظرفیت‎های این شبکه را پیرامون محورهای پیشنهادی مورد مطالعه قرار دهند.

محورهای همایش:

  • رسانه‎های اجتماعی و هویت اسلامی – ایرانی؛
  • رسانه‎های اجتماعی و رونق کسب و کار؛
  • نقش رسانه‎های اجتماعی در پیشبرد برنامه‎های توسعه کشور؛
  • تأثیر متقابل رسانه‎های اجتماعی و رسانه‎های جمعی؛
  • تأثیر سیاست‎های سرویس دهندگان رسانه‎های اجتماعی بر رفتار کاربران؛
  • شیوه‎های بکارگیری استراتژیک رسانه‎های اجتماعی در شرکت‎ها، سازمان‎ها و دستگاه‎های اجرایی؛
  • رسانه‎های اجتماعی و بکارگیری آن در حوزه علوم ارتباطات(روزنامه نگاری، روابط عمومی و تبلیغات)؛
  • رسانه‎های اجتماعی و بکارگیری آن در آموزش.

و سایر موضوعاتی که به شناسایی ظرفیت‎های رسانه‎های اجتماعی در حرفه‎ها، شغل‎ها و حوزه‎های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مرتبط بودند.

۱۰ تیر ۱۳۹۱ برابر با ۳۰ ژوئن ۲۰۱۲ روز جهانی رسانه‎های اجتماعی (Social Media Day) بود، و قرار بر این شد طبق برنامه ریزی انجام شده، سمیناری با عنوان «همایش روز رسانه های اجتماعی» جهت پاسداشت این روز در ایران(تهران) همزمان با سراسر جهان برگزار شود.

این همایش همزمان با روز رسانه‎های اجتماعی، ۱۰ تیرماه ۱۳۹۱ به ریاست دکتر یونس شکرخواه برگزار شد که پروفسور یحیی کمالی پور، دکتر محمد سلطانی‎فر، دکتر سید وحید عقیلی، دکتر حسن نمکدوست تهرانی، دکتر ناصر فکوهی و دکتر بهزاد دوران از جمله اعضای شورای سیاستگذاری همایش روز رسانه‎های اجتماعی محسوب می‎شدند. دکتر حسین امامی دبیر کمیته علمی و جواد افتاده دبیر اجرایی این همایش بوند.

همچنین برگزارکنندگان اصلی این همایش شرکت لایف وب و جامعه پژوهشگران رسانه‎های اجتماعی ایران بودند که روند برگزاری این همایش را مهیا ساختند.

محمد دیبافرد

نوشته‎ی

متولد 1361 تهران؛ طراحی گرافیک، فعالیت در زمینه های طراحی گرافیک، عکاسی، گرافیک متحرک، برنامه ریزی کمپین‎های تبلیغاتی، مشاوره در حوزۀ تبلیغات و تولید محتوا در فضای مجازی، و علاقه مند موسیقی و سینما

4 نظر / نظر خود را در زیر وارد کنید

پاسخ دهید