خانه / آخرین نوشته / سهم موتورهای جستجو از جستجوی کاربران (سالهای 2010 تا 2019)

سهم موتورهای جستجو از جستجوی کاربران (سالهای 2010 تا 2019)

وقتی سوالی برای بسیاری از ما پیش می‌آید، گوگل یکی از اولین راه‌هایی است که به ذهن می‌آید. اگر کاربر قدیمی فضای مجازی باشید احتمالا موتورهای جستجوی یاهو و بینگ را هم به خاطر دارید. اما آیا کاربران در تمام دنیا هم گوگل را اولین موتور جستجوی پیش روی خود می‌بینند؟ سهم موتورهای جستجو هر یک به میزانی است؟

گوگل: صدرنشین ده ساله بازار موتورهای جستجو

بررسی داده‌های منتشر شده در سایت آماری ایستاتیستا نشان می‌دهد  گوگل در ۱۰ سال گذشته بطور متوسط 89٪ سهم بازار جستجوی آنلاین را در اختیار داشته است.  در ژانویه 2015 و 2016 سهم این موتور جستجو 88٪ بوده که کم‌ترین سهم گوگل در میان رقبای خود در بازار جستجوی آنلاین است. سلطه گوگل بر این بازار در سال 2012 بیشترین مقدار خود یعنی 92٪ بوده است.

ارقام موتور جستجو متوسط سهم بازار

نکته دیگر 22 برابر بودن سهم بازار گوگل به نسبت نزدیک‌ترین رقیب خود بینگ bing است.

بینگ که از زیرمجموعه‌های شرکت معروف مایکروسافت است موتور جستجوی خود را در سال 2009 ارایه کرده است.

ثبات در سهم بازار موتورهای جستجو در 10 سال گذشته نیز قابل توجه است. در این بازار سهم یاهو با کاهش 1.3 درصدی بیشترین تغییر را داشته است و تغییرات هر یک از سه موتور دیگر یعنی گوگل، بینگ و بایدو کم‌تر از این میزان است.

همچنین موتور جستجوی چینی بایدو Baidu علی‌رغم فیلتر بودن گوگل در چین نتوانسته سهم قابل توجهی از جستجوهای کامپیوتری را بدست آورد و حدود 1٪ سهم بازار دارد.

گفتنی است درآمد اصلی گوگل از راه نمایش تبلیغات بدست می‌آید که طی پانزده سال گذشته با حدود صد برابر افزایش به بیش از 136 میلیارد دلار تا سال 2018 رسیده است.

همچنین ببینید

برندهای برتر در جستجوی گوگل در سال‌های 2017 و 2016 [اینفوگرافیک]

گوگل به رسم هر ساله‌ی خود، لغات پرتکرار و داغ جستجو شده در موتور جستجوی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *