خانه / مقالات / درآمد به ازای هر کاربر در فیسبوک – سال 2011 تا 2018

درآمد به ازای هر کاربر در فیسبوک – سال 2011 تا 2018

«فیسبوک رایگان است و برای همیشه رایگان خواهد بود». این جمله را بسیاری کاربران فیسبوک از صفحه نخست این شبکه اجتماعی به خاطر دارند. این جمله باعث شد تا در روزها و هفته‌های نخست همه‌گیری شبکه‌های اجتماعی این سوال برای برخی پیش آید که هزینه‌های این شبکه اجتماعی چگونه جبران می‌شود؟ امروز پاسخ این سوال روشن است و فیسبوک در گزارشات سالانه خود به شاخصی به نام درآمد به ازای هر کاربر اشاره می‌کند.

هر کاربر با عضویت خود در این شبکه اجتماعی زمینه‌ای فراهم می‌کند تا این شبکه به فروش تبلیغات در بستر خود پرداخته و درآمد کسب کند.

درآمد 25 دلاری فیسبوک به ازای هر کاربر

طبق جدیدترین گزارش مالی فیسبوک، این شبکه اجتماعی در سال 2018 به ازاری هر کاربر خود درآمدی معادل 24.96 دلار به دست آورده است.

این شاخص که نسبت به سال 2017 حدود 24٪ رشد داشته است، درنهایت  درآمدی معادل 55.838 میلیارد دلار برای این شرکت ایجاد کرده است (منبع).

درآمد به ازای هر کاربر در فیسبوک در سالهای 2011 تا 2018 - چند دلار درآمد هر کاربر در فیسبوک

‌ ‌

در نمودار فوق افزایش پیوسته درآمد فیسبوک به ازای هر کاربر این شبکه اجتماعی به وضوح مشخص است. این افزایش در سال 2016 با رشد 34٪ بیشترین افزایش را داشته و در پنج سال گذشته نیز بطور متوسط سالیانه 30٪ رشد داشته است.

حالا با حدود 25 دلار برای هر کاربر عضو، فیسبوک از همیشه پولسازتر است.

گفتنی است این شبکه اجتماعی در سه ماهه آخر سال 2018 میلادی 2.32 میلیارد کاربر فعال ماهانه داشته است (شاخص کاربر فعال ماهانه یا monthly active users or MAU) و از این حیث پرجمعیت‌ترین سیاره در دنیای شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

————————————–

منبع نمودار: سایت استاتیستا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *