خانه / تحلیل پایشگر / برندهای برتر در جستجوی گوگل در سال‌های 2017 و 2016 [اینفوگرافیک]

برندهای برتر در جستجوی گوگل در سال‌های 2017 و 2016 [اینفوگرافیک]

گوگل به رسم هر ساله‌ی خود، لغات پرتکرار و داغ جستجو شده در موتور جستجوی خود را در قالب‌های مختلف به اطلاع کاربران اینترنت می‌گذارد.

این اطلاعات در سرویس google trends، که ماموریت آن اعلام و مقایسه میزان جستجوی عبارات مختلف در گوگل است، برای سال 2017 با عنوان “Year in Search 2017” در روزهای گذشته منتشر شده است. (برای مشاهده تصویر کامل آن بر روی تصویر زیر کلیک کنید).

قسمتی از عبارات پرتکرار در موتور جستجوی گوگل ترند جهانی گوگل در سال 2017

از آنجا که گوگل به دلیل تحریم‌ها عبارات پرتکرار در ایران را به تفکیک نشان نمی‌دهد، گزارش‌های مختلفی برای محتوای فارسی بیشتر جستجو شده در گوگل در وبسایت‌های مختلف منتشر شده است (برای مثال سایت اعتماد آنلاین اینفوگرافیکی از عبارات پرتکرار در جستجوی گوگل منتشر کرده است).

ما نیز در دپارتمان تحلیل داده پایشگر، با بررسی عبارات بیشتر جستجو شده و داغ شده سال‌های 2016 و 2017، برندهای ایرانی و جهانی بیشتر جستجو یا ترند شده را استخراج کردیم که در اینفوگرافی زیر قابل مشاهده است (برای دیدن تصویر باکیفیت اصلی روی آن کلیک کنید) :

برندهای برتر و پرتکرار در جستجوی گوگل در ایران سال های 2016 و 2017
برندهای برتر در جستجوی گوگل در ایران (سال های 2016 و 2017)

برخی نتایج حاصل از بررسی اینفوگرافیک برندهای برتر در جستجوی گوگل در سال های 2017 و 2016

با بررسی این اینفوگرافیک که مربوط به جستجوی کاربران در ایران بوده اطلاعات مختلفی قابل استنتاج است:

  • در سال 2016، 13 برند در میان عبارات پرتکرار (یا با رشد بالا) جستجو شده توسط کاربران اینترنت در ایران بوده است. این عدد در سال 2017 به 16 برند افزایش یافته است.
  • گوگل ، دیوار ، بازار ، تلگرام ، ورزش3 ، دانشگاه آزاد و همراه اول ، برندهایی هستند که در هر دو سال 2016 و 2017 بطور متعدد در جستجوهای کاربران استفاده شدند.
  • برندهایی که در سال 2016 مورد اقبال کاربران زیادی بوده، اما در سال 2017 از لیست پرجستجوترین یا داغ‌ترین عبارات حذف شده‌اند،  ساندرو ، آپارات ، شهرزاد ، بادران ، اول مارکت و نماشا هستند.
  • اسنپ ، پرسپولیس ، پژو 2008 ، مترجم گوگل ، بام (سامانه بانک ملی)، اینستاگرام ، شیپور  ، دیجی استایل و بامیلو برندهایی هستند که در سال 2016 در لیست عبارات پرجستجو و داغ نبوده، اما در سال 2017 به این لیست اضافه شده‌اند.
  • در صنعت خودروسازی، ساندرو در سال 2016 و پژو 2008 در سال 2017 دغدغه تعداد زیادی از کاربران وب در ایران بوده و در جستجوهای زیادی دیده شده‌اند.
  • عملکرد موفق تیم فوتبال پرسپولیس در سال 2017 (از جمله قهرمانی در لیگ برتر) را می‌توان از عوامل تکرار این واژه در جستجوی کاربران دانست.
  • هرچند سریال پرطرفدار شهرزاد ، نماینده جامعه هنرمندان و سینمای ایران در عبارات پر جستجوی گوگل در سال 2016 بوده است، هیچ فیلم یا سریالی در سال 2017 به این عنوان شناخته نشده است.
  • حذف همزمان دو سرویس اشتراک فیلم ایرانی آپارات و نماشا از فهرست پرجستجوترین عبارات سال نیز قابل توجه است.

در ادامه باز هم به تحلیل برندهای پرطرفدار در فضای وب و شبکه‌‎های اجتماعی خواهیم پرداخت. با ما همراه بمانید.

همچنین ببینید

سهم موتورهای جستجو گوگل بینگ یاهو و بایدو از سهم بازار

سهم موتورهای جستجو از جستجوی کاربران (سالهای 2010 تا 2019)

وقتی سوالی برای بسیاری از ما پیش می‌آید، گوگل یکی از اولین راه‌هایی است که …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *