خانه / خبر / آمارها از افزایش درآمد فیسبوک و گوگل در ماه رمضان

آمارها از افزایش درآمد فیسبوک و گوگل در ماه رمضان

بنا بر نقل یک گزارش از یورونیوز، نتایج یک تحقیق در خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ اینترنتی گوگل و فیسبوک در ماه رمضان شاهد افزایش درآمد تبلیغاتی در منطقه خاورمیانه هستند.

درباره فیسبوک، در این گزارش آمده که مردم خاورمیانه حدود ۵۸ میلیون ساعت وقت در این ماه صرف دیدن ویدئوهای مختلف از آشپزی تا ورزش و سریال‌ کرده‌اند که این رقم بیش از هر ماه دیگری در سال است.

رمض شحادی، مدیر خاورمیانه و شمال آفریقا شرکت فیسبوک با بیان اینکه در رمضان عادات غذایی روزه‌داران تغییر کرده و آنها ساعات بیشتری در شب بیدار می‌ماند گفت که  در این ماه ۵ درصد به تعداد ساعات صرف شده روی سایت فیسبوک اضافه شده است  که به معنای روزانه حدود ۲ میلیون ساعت اضافی و در نتیجه مشاهده تبلیغات بیشتر است.

از سوی دیگر بنابر اعلام شرکت، گوگل در ماه رمضان به نقطه اوج درآمد تبلیغاتی منطقه‌ای رسیده و  سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی روی یوتیوب با ۱۵۱ درصد افزایش بازدید  مواجه شده‌اند. همچنین ویدئوهای مذهبی هم رشد بازدید ۲۷ درصد بیشتر [از میانگین] داشته‌اند.

تصویر سالهای گذشته گوگل در ماه رمضان

 

فیسبوک مالک اینستاگرام و گوگل مالک یوتیوب، دو پلتفرم بزرگ شبکه‌اجتماعی و اشتراک‌گذاری در فضای مجازی هستند.

 

……………………………………….

منبع: یورونیوز (با خلاصه سازی و ویرایش)

همچنین ببینید

تعداد نصب توییتر فیسبوک اینستاگرام و اسنپ چت در سال 2019

سبقت توییتر از اینستاگرام، فیس‌بوک و اسنپ‌چت

کاربران در سه ماه نخست 2019، بیشتر توییتر نصب کردند. چهار شبکه اجتماعی بزرگ ایالات …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *